štvrtok 12. októbra 2017

Po trochu dlhšom čase....

...Vás u nás opäť vítam a hneď v kuchyni :-)
Mám pre Vás pripravený recept na výborné tekvicové muffiny. Máme tento rok
celkom slušnú úrodu tekvíc hokaido a po hokaido oranžovej polievke sú tekvicové muffiny našim ďalším obľúbeným tekvicovým jedlom. 


Pôvodný recept nájdete tu ale ja som si ho trochu upravila, lebo mi moja polovička zabudla kúpiť mascarpone....takže budeme potrebovať:

1 hrnček mletých mandlí
1,5 hrnčeka celozrnnej múky
1 a 1/2 ČL prášku do pečiva
1/2 ČL sódy bikarbóny
štipka soli
1/4 ČL mletého zázvoru
1/4 ČL muškátového orechu
2 ČL škorice
2 hrnčeky tekvicového pyré
3/4 hrnčeka hnedého trstinového cukru
1 vanilkový cukor ( s pravou vanilkou nie vanilínový )
2 vajcia
1 biely grécky jogurt
150 g nasekanej čokolády

Všetky suché ingrediencie zmiešame....



....zvlášť vyšľaháme bielka na tuhý sneh....



...pridáme žĺtka....


...tekvicové pyré, ktoré som si pripravila tak, že som celé polovice tekvice ( bez semienok ) dala upiecť do rúry a po vychladnutí som vnútro vydlabala...



...tekutú zmes pridáme k suchej zmesi a spolu zamiešame.... celé to bolo trochu hustejšie, tak som to zriedila pridaním smotany na šľahanie ( to by mohla byť náhrada za mascarpone :-D )


...nakoniec k zmesi primiešame nasekanú horkú čokoládu....




....naplníme košíčky....



... a pečieme na 180 °C približne  30 minút...


...posypané práškovým cukrom vyzerajú pekne na fotkách, ale keď sa ich nechystáte fotiť netreba ich pocukriť :-D sú dobré aj tak a najlepšie na raňajky s voňavou kávou.... 




Verím, že teraz, keď je skôr tma a ja už netrávim všetok voľný čas v záhrade sa mi podarí častejšie pridať nejaký príspevok...najbližšie by to mohla byť záhrada po prvom roku :-)

Krásny večer!

Danka.

PS: Photos by Nina...ja som bola iba kuchár :-)




Spolu so mnou dnes pre Vás piekli aj ďalšie šikovné slovenské blogerky:

50Arches - Jablkové pité

Moje jedlo - Jablková bábovka

Prairie Charm - Tekvicové cookies podľa Miss Mustard Seed

Radosť je voľba - Škoricovníky

Reve de Vivre - Jablkový sypaný koláč


















7 komentárov:

  1. Jsem ráda, že ses vrátila :)))
    Díky za zajímavý recept. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Evi....no je to náročné všetko stíhať ale posnažím sa :-) Ďakujem. Papa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, mufíny vypadají krásně, určitě jsou výborné. Moc hezky jsi vše nafotila. Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já loni zkoušela dýňové muffiny poprvé - podle trochu jiného receptu (dávala jsem ho u sebe na blog - http://werka13.blog.cz/1610/dynove-mufiny-s-nutelou). Ale ty tvoje s čokoládou vypadají taky velmi chutně. Tak možná tento podzim...
    Hezký večer

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nadherné fotky! Šikovná Ninka, po maminke ;-)

    OdpovedaťOdstrániť