nedeľa 29. októbra 2017

Pred rokom....

som si sľúbila, že sem na blog každý rok pridám rekapituláciu toho, ako sa vyvíja a mení nová časť našej záhrady. Dnes ten sľub plním. Bude to taká prechádzka časom od jari až po dnes. Vzhľadom na dnešné počasie a spúšť ktorú zanechalo, bolo veľmi príjemné prezerať si fotky z celej tohtoročnej záhradkárskej sezóny.



Ako prvá, nás svojou krásou ohúrila červenou ružou obrastená pergola. Boli to staré korene ruží, preto im na to, aby vyrástli do takejto krásy, stačilo 1,5 roka.
Úžasný pohľad....bol to môj sen...









Samozrejme nie som profesionálny záhradník a učím sa za chodu, preto som musela robiť zmeny a nejaké časti záhonov prerábať. Niektoré rastliny nezvládli tuhú zimu, niektorým sa nepáčilo letné slnko, ale bola to zábava.... prišla som na mnohé krásne kombinácie kvetov, zistila som, ktorým druhom sa u nás páči a ktorým nie... veľa som sa naučila, venovala som záhrade veľa času a energie a ona mi ju vracia v každom pohľade....









Každý mesiac nám prinášal nové pohľady, nové farebné kombinácie a presne tak som to chcela....aby počas celej sezóny bolo čo obdivovať...






Posledné štyri fotky sú aktuálne jesenné, hoci naša 14-ročná vŕba (na poslednej fotke vľavo)
je po dnešnej víchrici už minulosťou...vedeli sme, že je chorá ale dúfali sme, že ešte nejaký ten rok -dva vydrží....príroda dnes rozhodla za nás a celkový vzhľad záhrady sa podstatne zmení, keďže to bol najväčší strom....nedá sa ale nič robiť a ja momentálne riešim čím ju nahradiť....verím, že sa rozhodnem dobre :-) 









Prajem Vám krásny nedeľný večer a dúfam, že Vám počasie nespôsobilo žiadne škody :-)


Danka.

19 komentárov:

  1. Danko, máte úžasnou zahradu ,radost pohledět - úplně hladí duši.....Jistě dobře vyberete náhradu za vrbu....co katalpa také by jí to tam slušelo.Přeji klidné dny Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka Hanka :-) priznám sa, že katalpa sa mi síce páči, ale nejak si ju neviem v našej záhrade predstaviť ...chcela som tam ihličnan no doma s tým moc nesúhlasia tak uvidíme :-D krásny večer! D.

      Odstrániť
  2. To je nejkrásnější zahrada, mohla by ses tím živit :)
    Přesně tak nějak si představuji tu naší. Krásná zákoutí, lavičky, v každém měsíci něco kvetoucího.
    Vrby je mi líto, ale zase příležitost pro nákup něčeho nového. Co třeba ruj vlasatá s vínovým listem nebo Tamaryšek, je jemný a kvete krásnou růžovou :)
    Posílám pozdravy, Dani.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti ďakujem krásne za pochvalu :-) hľadáme niečo s korunou ani veľké ani malé....ja by som radšej ihličnan, no mužovi sa ten nápad moc nepáči...nejak sa stále vraciam k tomu že tá vŕba tam bola predsa len najlepšia :-) krásny večer! D.

      Odstrániť
  3. Je krásna a úplne profesionálna!
    Nemôžem uveriť, že ste toľko sadeníc a kamenia doviezli sami!
    Ja som ledva primela muža, aby doviezol kamienky, najprv pod starý orgován a potom na zasypanie skalky v predzáhradke na fóliu a to sa otočil dva-krát. Veľké kamene si nosíme z lesa.
    Rozloženie a kvantum sadeníc-nechápem, že to dokážeš ty sama, asi ani do konca života by som to nezvládla, teraz ,,tlačím,, muža aby mi spravil kontajnerové hriadky-kompostéry...
    A nemám síl, len občas....
    Ruža je tiež môj sen, pripomína mi prázdniny u babky, máš ju prenádhernú!
    U nás všetko prežilo, víchrica nič nepolámala:-)
    Maj sa krásne profesionálna záhradníčka!
    PS: A sľúbila si ešte foto synovej izbičky s tou plechovou skriňou, hoci na udržovanie tak veľkej záhrady asi minieš všetok svoj čas...:-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ali ďakujem za pochvalu :-) ...sami nie....aj kamene aj rastliny sme si dali doviezť ja som bola iba vybrať :-) to by sme sami nezvládli :-D a izba bude, už je na pláne cca v polovici novembra tak potom určite bude o nej príspevok :-) papa a krásny večer ! D.

      Odstrániť
  4. Danka, máš nádhernou zahradu, radost se podívat. Vrby je škoda, ale věřím že vybereš určitě pěknou náhradu. Nám včerejší vichřice zrušila skleník, je naodpis. Nový už manžel nechce , prý se pěstovat nic nebude....uvidíme.
    Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani ďakujem :-)
      Teda skleník by ma mrzel ešte viac, to je riadna škoda....tak snáď presvedčíš manžela, vlastná zelenina je najlepšia.
      Krásny večer! D.

      Odstrániť
  5. Danko, krásná zahradní rekapitulace. Tleskám, protože je skutečně nač koukat, nejen na překrásnou pnoucí růži, ale i na mnoho dalšího .-) Hezké dny A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za pochvalu Anička :-)
      Krásny večer! D.

      Odstrániť
  6. Dani, krásna záhrada. A tá ruža na prvých foto je prekrásna. Zdravím. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Moc pěkná pohodová zahrádka:-)
    Krásné podzimní dny. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Och prekrásna záhrada, raj na zemi. Záhrada je moja slabá stránka, robím len čo musím... Krásny deň prajem . Zita

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dani, nádhera !!!!! Kochám se, kochám .... tvá zahrada je kouzelná .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Pěkné a určitě nadčasové. A podle nálady půjde případně přidat barevné doplňky - k černé a bílé se bude hdoit skoro všechno.
    ผ่านเว็บ B2BET

    OdpovedaťOdstrániť