pondelok 28. marca 2016

A sme doma....

...z nášho vydareného wellness pobytu v kaštieli v Oponiciach....
...krásne historické miesto poskytujúce všetky vymoženosti dnešnej doby, jednoduché ale luxusné zariadenie, perfektný personál, skvelé jedlo a príjemný wellness...
....jediné čo nám chýbalo bola elektrická zásuvka v kúpeľni a môjmu mužovi rezeň na jedálnom
 lístku :-D  
...kaštieľ obklopuje krásny park...tam sa mi počas prechádzky podarilo nafotiť pár záberov...




... čerešničkou na torte bola pre nás návšteva Aponiovskej knižnice...
...prehliadka bola tématicky venovaná Johannesovi Gutenbergovi a začínala takým mini predstavením v tme, počas ktorého nás previedli časom...od doby vynájdenia kníhtlače až po súčasnosť...
...bola som už na mnohých historických miestach ale nikde som necítila taký silný závan minulosti a starých časov ako tu, napriek tomu, že celé zariadenie knižnice je nové, vyrobené podľa starých fotografií, staré sú len knihy, niektoré aj viac ako 400 rokov ....po celý čas som mala zimomriavky, fakt krásny zážitok... už viem, že vybudovať u Niny taký kladný vzťah ku knihám bolo to najlepšie čo som pre ňu mohla urobiť...






...v tejto knižnici sa k týmto skvostom dostane aj bežný človek, len si treba dopredu vybrať knihu a dohodnúť termín...listovať v knihách je možné len v bielych rukavičkách...naša Nina mala túto možnosť na pár sekúnd :-)





Tak a oddýchnutá a plná energie sa s Vami lúčim nočným pohľadom na Chateau Appony...


Danka.

9 komentárov:

  1. Pro Ninu to musel byt silny zazitek. Je moc dobre, ze knihy miluje. A taky, ze jste si hezky odpocinuli:-). M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme Marcelka...veru bol pre nás všetkých, určite sa tam ešte vrátime :-)pekný večer! papa D.

      Odstrániť
  2. Krásne strávený víkend....plný zážitkov...majte sa krásne..M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maca ďakujeme :-) bol to príjemný víkend vôbec sa mi nechcelo do práce dnes :-))))

      Odstrániť
  3. Vyzerá to pekne, aj vy:-) Nina je tuším už podobná tebe:-)
    Predstav si, že Nadi sa ten sen splnil, v zime bola ,,zazimovaná,, v historickom centre v bibliotéke. A fotky z jej izby ukazujú knižnicu a v nej má knihy v dvoch radoch za sebou a ešte má vo výklenku červené veľké Billy, aj to od hora až dole plné.
    PODOBNE DORKA.
    Pekne ste sa mali!
    Ja som si poplakala aj dnes, ale už sa spamätávam!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som hneď menila s tvojou dcérou zamestnanie :-D

      Odstrániť
  4. Krásné zážitky Danko a nejen odpočinek, ale i nové poznatky.
    Ála

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danko, opravdu se vám víkend vydařil, máte krásné zážitky. Mějte se hezky. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dani krásny výletík. A teraz plná energie, hor sa do reality. :)zdravím. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť