sobota 7. februára 2015

Shalimar....

...od Guerlain.
Dnes Vám predstavím voňavú lahôdku, ktorej história začína už v roku 1921.

 

Shalimar je orientálna klasika, ktorej tvorcom je Jacques Guerlain. Bola predstavená v roku 1925 na Medzinárodnej výstave dekoratívneho umenia v Paríži a od tej doby má množstvo obdivovateľov.
Samotný pôvodný Shalimar je typ vône, na ktorý treba mať asi aj kúsok odvahy.
Dnes sa dá ale kúpiť v mnohých podobách, ktoré sú nositeľnejšie pre súčasnú ženu. Určite je vhodnejší pre milovníčky ťažších vôní, ktorým nestačia dnešné ovocno-kvetinové svieženky.
Ja som tiež nenašla odvahu, preto vlastním túto limitku s mexickou vanilkou. Ale určite si raz zadovážim aj tú pôvodnú verziu.
A aký je? Podľa mňa úžasný a má veľkú šancu stať sa tou " mojou " vôňou, ktorú už roky hľadám.
V prvých minútach vo mne vôňa vzbudzuje predstavu elegantného pána z 30-tich rokov sediaceho v starom koženom ošúchanom kresle v zadymenej knižnici. Na ilustráciu nám poslúži Clark Gable z roku 1933 ( fešák to bol, že?)

Zdroj: Pinterest

Ale po chvíli ma prenesie do typickej country kuchyne plnej vône vanilky, karamelu a horkej čokolády, osvieženej vôňou sliviek.
Taký je Shalimar s mexickou vanilkou, nezaprie v sebe originál, ale je svieži, nadčasový, gurmánsky s nádychom starých časov.


 A predáva sa v krásnom luxusnom balení.

Prajem Vám voňavý víkend.
Danka.

3 komentáre:

  1. Ahoj Danka :-) ano, ujo bol celkom fesak... vonu musim najblizsie v obchode vyskusat..krasne fotky. Ada

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adi, keď budeš skúšať, prvú polhodinu neovoniavať :-) D

      Odstrániť