nedeľa 1. februára 2015

Domáce....

...zapekané müsli...tip na výborné raňajky, ktoré naozaj zasýtia skoro až doobeda....overené na mne :-) 

Môj recept:
1/2 balíka ovsených vločiek
1/2 balíka pohánkových vločiek
1/2 balíka ražných vločiek
2 hrste semienok ( ja si robím zmes tekvicových, slnečnicových, sézamových, ľanových)
2 hrste kokosu
cca 4 lyžice medu alebo javorového sirupu ( kto má rád veľmi sladké, môže si pridať )
150 g mandľových lupienkov ( alebo orechy )
hrozienka a iné sušené ovocie podľa chuti ( robila som ich už aj s nasekanou horkou čokoládou, ale to už bola skôr maškrta )

 Postup:
Do vhodného plechu alebo zapekacej nádoby vysypeme vločky, zmiešané so semienkami a kokosom. Polejeme medom ( alebo javorovým sirupom, najbližšie to aj ja vyskúšam ) a dáme do rúry zapekať pri asi 170 stupňoch ( každá rúra pečie inak tak bude lepšie priebeh pečenia sledovať). Počas pečenia, keď vidím, že na povrchu hnednú, premiešam ich...opakujeme počas pečenia aj tri - štyri krát. Presný čas pečenia nemám odsledovaný, ale vôňa v kuchyni ( pozor nie dym ) napovie, že sú už hotové. Po dopečení pridáme mandľové lupienky, ktoré sme si medzičasom opražili na suchej panvici a nasekané sušené ovocie. Potom už nepečieme. Treba ich nechať poriadne vychladnúť, ja ich skladujem v plechovej krabici pri izbovej teplote. Dva týždne určite vydržia.
Ja ich mám najradšej s mliekom alebo ovocným acidkom a banánom, ale určite budú dobré aj s jogurtom a iným čerstvým ovocím.
Dobrú chuť!
Danka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára